Wikia

Stad-staten zijn kleine politieke entiteiten in Civilization V. In essentie zijn ze single-stad beschavingen die niet concurreren tegen u of voor de overwinning. Echter, zij kunnen u helpen het spel te winnen, kun je gewoon kiezen om ze te negeren, of u kunt hen overwinnen.

Er zijn drie soorten stadstaten: Culturele, maritieme en militaristische.Culturele stadstaten geven een boost in cultuur, van maritieme stad-staten krijg je meer happiness, en militaristische stadstaten voegt eenheden aan je leger toe.

Om te communiceren met stadstaten, klikt u gewoon op hen. Dit geeft je een eenvoudig menu waaruit blijkt je hun attributen en middelen, alsmede uw invloed met hen. U kunt ook de stadstaat een aantal giften aan invloed winnen punten met hen.

City-staten - permanente war

De stad-lidstaten hebben verklaard dat een permanente oorlog aan Griekenland!

Het bedrag van de invloed van punten bepaalt uw invloed niveau met de stadstaat. Er zijn vijf verschillende niveaus beïnvloeden. Je start met een neutraal, en dat is precies wat het zegt. Steeds meer invloed zal eerst je vrienden met de stad-staat, waardoor de staat om u geschenken op basis van hun type, en uiteindelijk bondgenoten, die krijgt u grotere geschenken plus toegang tot luxe van de stad-staat en de strategische onderzoeken. Aan de andere kant van de invloed niveau schaal oorlog en permanente oorlog. U kan de oorlog verklaren tegen een stadstaat net zoals je kunt tegen een andere beschaving en de effecten zijn vrij veel het zelfde. Zodra je irriteren, treiteren en pesten van stadstaten genoeg, zij zullen allen hun krachten bundelen en te verklaren permanente oorlog tegen u, die ze nooit zal eindigen - tenzij u hen overwinnen, natuurlijk.

Stadstaten af ​​en toe contact met u opnemen met een missie. De missies zijn van een van de volgende soorten:

Daarnaast bevriende of geallieerde stadstaten kan een weg verzoek om uw hoofdstad. Het voltooien van een missie verdien je punten invloed die deze stadstaat. Een manier om veel punten te verdienen van invloed is bevrijdend een stadstaat: Als een andere speler heeft veroverd de stadstaat en u te nemen van hen, kunt u ervoor kiezen om bijlage, Raze, of bevrijden. Bevrijden van een stad maakt het bijna eeuwig dankbaar is voor u, en de stad wordt teruggegeven aan het spel als een individuele stadstaat.

Alle korte muzikale thema's voor de stad-staten werden samengesteld door Roland Rizzo en sommige zijn aangepast van reeds bestaande muziek.

Bekende bugs Edit

Er is een post-patch bug die een verzoek van het aansluiten van de hoofdstad met de stad-staat onmogelijk te eindigen maakt. Gewoon niets gebeurt na het aansluiten van steden. (Automatische werknemers zal nog de wegen bouwen.)

Een stad-staat kan een andere stad veroveren. Het is vreemd als je klikt op de veroverde stad is het de stadstaat scherm.