Wikia

De Muren van Babylonië
Tijdperk Het eeuwenoude tijdperk
Productiekosten 65 Productie (CIV5)
Goud
Onderhoud 0 gold
Vereiste technologie

Masonry

Specialist slots

N/A

Effect

+7,5 Bestrijdingkracht

De Muren van Babylonië (Engels: Walls of Babylon) is (o.a.) een gebouw in Civilization V. Alleen de Babylonische beschaving kan dit maken.

Dit gebouw is toegevoed aan de Babylonian Civilization Pack, 25 Oktober 2010.

Geschiedenis Edit

Oorspronkelijk zijn op de lijst van Antipater's van de zeven oude wereldwonderen, de muren van Babylon ingekapseld de stad en beschermde het tegen schade, cirkelen de stad aan alle kanten en zelfs verspreid over de rivier de Eufraat (die liep door het centrum van de stad). De buitenste wanden 10 mijl liep in de lengte, gemeten 25 m dik, en werd gezegd tot 320 m over de stad toren. Kleinere muren geringd de stad achter deze primaire een, verzekeren een extra verdedigingslinie als de eerste ooit te vervallen. Ongeveer 250 torens stippellijn de lengte van de muren, een uitstekende uitkijk punten en de bestrijding van stations voor de geschoolde Babylonische boogschutters. De muren waren ondoordringbare door een technologie beschikbaar om belegeringen op het moment, werden grote metalen poorten geïnstalleerd op uiteinden van de rivier, (het voorkomen van onderwater indringers), en acht massieve poorten werden gebouwd voor elke voet verkeer (de meest bekende is de Ishtar Poort bevatten). Deze muren effectief worden beschermd door de stad al bijna honderd jaar.

Het was pas in 539 voor Christus, dat een manier om de verdediging van de muur werd bedacht; Cyrus de Grote ontketende een plan dat de Eufraat omgeleid verder stroomopwaarts, het verlagen van het waterpeil, zodat iedereen er door kon lopen. Zijn leger sloop onder metaal van de rivier de poorten onder de dekking van de duisternis en nam de stad van binnenuit. Terwijl kunnen stoppen directe middel van geweldpleging, kunnen de muren niet stoppen met een man bepaald vernuft.

Veel van de oude muren nog steeds staan​​, een bewijs voor hun kracht. In 1983, Saddam Hoessein begon een reconstructie-project op de site van de oude stad, met inbegrip van het herstel van de muren en een recreatie van de Ishtar Poort. Het project is inmiddels in de wacht gezet, maar Irak hoopt op verdere restauratie van de muren voort te zetten en opnieuw te maken Babylon een plaats van verwondering.